Voda z ostřikovače může rozleptat lak na autě

2. 12. 2018 20:10:00
Konečně povolily mrazy a mně po týdnu rozmrzla voda v ostřikovači. Poučena řízením za téměř neprůhledným sklem, jsem udělala rázné rozhodnutí. Je potřeba nalít do ostřikovačů nemrznoucí směs. Tuhle údržbu zvládnu přece sama.

Po několika minutách obíhání vozu a prolézání sedaček jsem našla pod volantem ukrytou tajnou páčku a prokřehlýma rukama otevřela kapotu motoru. Mezi motor a kapotu jsem zapříčila starý deštník, ležící vedle kontejneru. Držel skvěle. Možná líp než tyčka, kterou vždy přítel vyloví odněkud z motoru. Skočila jsem si převléknout ušpiněnou bundu a otevřela přítelovu dílnu.

Našla jsem v ní několik plechovek a krabiček. Pod stolem a mastnými hadry jsem objevila plastový kanystr s modrou tekutinou a nápisem Nemrznoucí kapalina do ostřikovačů. Mám vyhráno.

Během chvíle jsem našla správné víčko a vylila vše do hladové trubky. Spolykala všechno. Skočila jsem si vyměnit péřovku od šmíru za kabát.

Vypáčila jsem zaseklé dráty deštníku z motoru a hrdě vyťukala smsku příteli, ve které jsem ho jen tak ledabyle upozornila na své technické schopnosti. Byla jsem na sebe pyšná, zase jsem o krok samostatnější a emancipovanější. Důležité je si umět poradit sama.

Než jsem stačila zastrčit klíček do startování, pípla mi v kapse odpověď - v kanystru v dílně pod stolem s nápisem Nemrznoucí kapalina do ostřikovačů skladoval přítel Fridex. Také nemrznoucí. Ale do chladiče. Jak mi rozrušeně vysvětlil, v ostřikovačích nemá co dělat. Když ho tam nechám, rozežere veškerou pryž a lak na karoserii. Musím ho okamžitě dostat ven. Jak, to neví. Snad vysát hadičkou?

V Baumaxu jsem koupila hadičku s balónkem. Prodavač mi poradil, že stačí ponořit jeden konec do nálevky a druhý do kanystru. Zapumpovat balónkem a všechno samo vyteče. Nevytekla ani kapka. Jakýsi muž, sledující na parkovišti mou zoufalou snahu o přesun tekutin, mi poradil, že je třeba nasát do hadičky kapalinu ústy. Během chvilky jsem zjistila, jakou chuť má Fridex. Hořkou. Jako tento okamžik. Zoufale hořkou.

Druhý muž, opírající se o reklamní ceduli, mi podal placatici s rumem. Ať si loknu, jediným protijedem je alkohol. Vypláchla jsem si ústa, a alkohol s chutí Fridexu odplivla za autem. Myslím, že to dárce placatice urazilo. Vzal mi ji z ruky a demonstrativně dopil zbytek rumu. Když odcházel, houkl přes rameno, ať ho vystříkám.

Jeho hlášku pochopil starší pán v rozrůstající se skupince pozorovatelů a zeptal se, jestli mám nějaké hadry. Že je podrží na ostřikovači a já budu stříkat tak dlouho, dokud nedostaneme všechno ven. Zaběhla jsem znovu do obchodu a vrátila se s hadry na podlahu.

Vyklopené stěrače od čelního okna se během celé operace divoce mrskaly ve vzduchu, takže občas vyrazily pánovi hadr z ruky a Fridex se v tu chvíli stal dočasnou zbraní hromadného ničení. Vždy zasáhl cíl, takže potřísnil kromě několika kabátů i klobouk staršího pána. Ten byl statečný a držel, dokud nás další přihlížející, pravděpodobně z řad ochránců přírody, důrazně neupozornil, že máme ostřikovač i na zadním okně a bezohledně vypouštíme jed rovnou na zem. Já na něj úplně zapomněla! Jak jen jsem mohla?

Bylo mi do pláče. Ochránce přírody to asi zaznamenal a statečně se ujal své ochrany. Druhý hadr svědomitě držel po celý zbytek stříkání na zadním skle.

Za hodinu byl Fridex venku a já se konečně mohla vydat do myčky smýt zbytky jedu a potom už konečně na hory za přítelem. Poučena, že ne vždy, co je psáno je dáno. A že mužský svět má svá tajemství, která jsou nám ženám navěky zapovězena. Obzvlášť v takových místech, jako je dílna.

A možná jsem i pochopila, proč se přítel vždy rozčiluje, když nemůže najít cukr. Přestože jsem mu už několikrát opakovala, že ho máme v lékárně v krabici od kakaa s nápisem sůl...

Autor: Monika Kleinova | neděle 2.12.2018 20:10 | karma článku: 25.38 | přečteno: 1168x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ona

Jana Melišová

Nemáte nejaké drobné?

Chcel by som si kúpiť jedlo, nepomôžete mi nejakými drobnými? Otázka, pri ktorej sa mnohí tvária, že nepočujú, prípadne od dotyčného odvracajú zrak, keďže najčastejšie sa ju pýtajú ľudia bez domova nevábneho výzoru.

28.3.2024 v 12:53 | Karma článku: 14.93 | Přečteno: 162 | Diskuse

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 7.70 | Přečteno: 149 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.89 | Přečteno: 8976 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.44 | Přečteno: 427 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.07 | Přečteno: 674 | Diskuse
Počet článků 20 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1201

Těší mě psaní, fotografie, knížky, cesty dlouhé i krátké, pozorování lidí a sbírání jejich příběhů...

 

Mé postřehy najdete na stránkách www.monikakleinova.cz

Ráda se s vámi poznám...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...