Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Osvědčené babské recepty na kašel zabraly

Kašlu na všechno. Na přítele, povinnosti i na práci. Už týden. A to mám za pět dní odlétat na dovolenou. Nezbývá, než na kašel přestat kašlat a vyzvat ho k souboji. Zbraní je dost, jen kterou a kdy použít?

Přátel na telefonu jsem se bohužel na osvědčené rady zeptat nemohla, jelikož mobil nebyl schopen rozlišit můj sípot od zvuků v okolí. Když jsem se pokusila hlas zesílit, zesílila jsem pouze intenzitu kašle. A tak vytvořila přímou úměru. Čím víc sílil kašel, tím více slábl hlas. K velké radosti mého přítele, který, ač jindy uzavřený, nyní nepřestával mluvit… Nejčastěji o našem rozpočtu, mých kamarádkách a jeho matce. Sugestivně položené otázky včetně svých odpovědí mi zásadně pokládal otočen zády, takže nemohl vidět, jak nesouhlasně vrtím hlavou a sípavě se pokouším o odpor. Vypadal, že prožívá jedno z nejšťastnějších období svého života. 

Rozhodla jsem se tedy získat informace o léčbě kašle na internetu. Takže - prvním krokem k vítězství nad kašlem je určit správně jeho formu, na tu zvolit vhodnou strategii boje a poté vybrat nejúčinnější zbraň. 

Jenže to jsem netušila, že existuje téměř dvacet druhů kašle! Suchý, vlhký, štěkavý, sípavý, dráždivý, akutní, chronický, psychogenní, drsný, kuřácký, neproduktivní, zastřený, černý, dávivý... Asi hodinu jsem sledovala symptomy toho mého a s hrůzou jsem zjistila, že mám snad úplně všechny! Jak správně definovat můj projev? Přítel se mi snažil poradit – podle něj mám nejvíce zastoupené projevy štěkavé, dráždivé a psychogenní. Ale ty už mám prý několik let, tak si není jistý, jestli to souvisí s kašlem…

Rady mi příliš nepomohly. Není čas na další analýzy, rozhodla jsem se uplatnit na boj s kašlem osvědčené strategie mojí maminky, která mi ordinovala cibulový sirup, česnečku a balila potřenou olejem do igelitu a deky. Otřásla jsem se hrůzou při vzpomínce na tyto formy dětského mučení, ale musela jsem uznat, že kašel jsme touto cestou vždycky zahnaly. Dovolená se blíží, jdu na to.

Dala jsem na kamna hrnec s vodou a kapkami eukalyptového oleje, natřela si krk tymiánovou mastí a obalila ho igelitem a šálou. Z hrnce se během chvilky začala linout pára s nezaměnitelnou vůní, inhalace mohla začít. Zakryla jsem si hlavu ručníkem, který k mému uvařenému obličeji nepustil ani molekulu suchého vzduchu zvenčí. Pravda, záchvaty kašle dočasně zesílily, ale jen do té doby, než mi přítel strhl ručník z hlavy s tím, že jestli chci spáchat sebevraždu, ať zvolím tišší způsob. Třeba plyn. Nicméně i tak krátká terapie přinesla své ovoce, frekvence kašle se snížila.

Povzbuzena prvním malým vítězstvím jsem se rozhodla v boji pokračovat. Nakrájela jsem cibuli a zalila ji medem. Než pustila šťávu, uvařila jsem cibulačku a česnečku. Provoněly celý byt. Můj přítel se přesunul do ložnice s tvrzením, že i vůně mají své hranice. 

Než všechno vychladne, zasadím kašli smrtící úder. Ohřála jsem olivový olej a potřela jsem si s ním celý hrudník. Ještě záda. S lahvičkou oleje a potravinovou fólií v ruce jsem polonahá vstoupila do ložnice. Přítel, lapající po vzduchu u otevřeného okna, na mě zíral s nechápavým výrazem. Když jsem ho ujistila, že se nejedná o eroticky laděnou chvilku, zklidnil se a pomohl mi obalit mastnou část těla fólií. Připadala jsem si jako párek v rohlíku. Navíc jsem podcenila smršťovací schopnost fólie a po několika minutách zjistila, že moje plíce téměř nejsou schopny překonávat tak silný odpor. Tím pádem ani kašel. Ale to je další malé vítězství! To nevzdám. 

Zabalila jsem párek v rohlíku do deky a ve svém novém stylingu do sebe nalila extra silnou česnečku, zapila ji vincentkou s teplým mlékem a se zázvorovým čajem se šla zapařit do postele. Na topení jsem dala mokrý ručník, pokapaný mentolem. Vlhký vzduch je pro léčbu kašle nezbytný. Přítel se přesunul z ložnice na toaletu, kde spustil větrák. 

Protikašlové rituály jsem prováděla pravidelně, každé ráno i večer. K cibulovému sirupu jsem přidala ještě strouhaný křen s medem. Sice jsem měla oči červené jak angorský králík, ale dutiny nikdy nebyly tak dokonale pročištěné. Během této doby se kromě nich pročistily i vztahy s mými kolegy a přáteli. Díky česneku a cibuli vydrželi jen ti opravdoví. Můj přítel byl mezi nimi. 

Selhal až pátý den po mém odletu na dovolenou, kdy mi z od něj přišla smska: „Čtyři dny jsem hledal, co to tu tak páchne. Dnes jsem objevil tvůj hrnek s cibulí a medem. Byt nejde vyvětrat, jedu bydlet k mamince.“

Recepty zabraly. Kašel se od té doby neukázal. Přítel po několika dnech ano. 

Autor: Monika Kleinova | neděle 18.11.2018 20:05 | karma článku: 26,95 | přečteno: 831x
  • Další články autora

Monika Kleinova

Za týden pět kilo dole bez fitka a hladovění

Během této zimy jsem zkrásněla. Všechny vrásky jsou fuč. Nepotřebovala jsem botulin ani kyselinu hyaluronovou. Vyplnil je tuk, který se kromě obličeje obsadil i na místa v pase, na stehnech a zadních partiích. Prsa opět vynechal..

12.2.2022 v 21:56 | Karma: 43,39 | Přečteno: 8614x | Diskuse| Ona

Monika Kleinova

Sedm smrtelných hříchů dneška

Všichni jsme hříšníci. A někteří z nás i rádi... Taková čokoládová tabulka, dobře vychlazený půllitr s pěnou, tajný sex... Pokušení, která nás mohou naplnit špatným svědomím nebo pocitem rozkoše. A že jich kolem nás je.

3.12.2020 v 20:04 | Karma: 23,75 | Přečteno: 1231x | Diskuse| Společnost

Monika Kleinova

Můžu vám to pěkně zavařit

Jsem totiž svářečka. Nemyslím plechovou mašinu, co srší blesky a pojí dva kusy železa k sobě. Ale ženu, která tuto mašinu ovládá.

13.7.2020 v 8:20 | Karma: 26,70 | Přečteno: 1120x | Diskuse| Společnost

Monika Kleinova

Když se znovu narodíte

Ještě sjezd z koridoru, pravotočivá zatáčka a budu doma. Co? Přímo proti mně se najednou objevuje auto v protisměru. Řidič si očividně myslí, že je v jednosměrce. Jede šíleně rychle. Nádech. Reakce. Strhli jsme to oba do stran.

24.7.2019 v 9:31 | Karma: 31,80 | Přečteno: 1117x | Diskuse| Ona

Monika Kleinova

Andělé žijí mezi námi. Mám důkazy.

Podařilo se mi tajně zachytit okamžiky přítomnosti andělů v našich životech. Andělů, co nás provází a upozorňují na důležité okamžiky. Jak nejlépe to umí. Že občas nerozumíme jejich chování? Pomohu vám.

6.5.2019 v 10:12 | Karma: 23,97 | Přečteno: 1470x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3064x
Těší mě psaní, fotografie, knížky, cesty dlouhé i krátké, pozorování lidí a sbírání jejich příběhů...

 

Mé postřehy najdete na stránkách www.monikakleinova.cz

Ráda se s vámi poznám...

Seznam rubrik