Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je mi padesát a loni dostaly mé dospělé dcery pod stromeček sestřičku

Oběma dcerám je už přes dvacet, takže tuší, že dárky nenosí Ježíšek. A že děti nenosí vrána ani čáp… 

Když byly malé, psaly několik zim po sobě Ježíškovi, že si přejí pod stromeček sestřičku. Snažila jsem se jim přání splnit čůrající panenkou, porcelánovými miminky i dlouhovlasou Barbie. Dočasně s úspěchem. Na čas touhu po sourozenci zastínily, ale s blížícími se dalšími Vánoci jsem v dopisech našla znovu opakující se přání. Dokonce jsem několik let po sobě nacházela pod stromečkem Čechovovy Tři sestry…

Je to už pár let, co se dcery smířily s tím, že sestry budou pouze spolu jen ony dvě. Jediný, kdo se s tím nesmířil, jsem byla já. Vždy jsem toužila po více dětech a při oslavě svých padesátých narozenin jsem si uvědomila, že je čas udělat rozhodnutí. Jsou věci, které nelze odkládat donekonečna. Pokud sestřičku, tak teď. 

Přítel nebyl proti, jen poznamenal, že se na její výchově podílet nehodlá. Fyzicky, psychicky ani finančně. Souhlasila jsem. Mám dost zkušeností i prostředků na to, abych to zvládla sama. Od rozhodnutí k činu vede jen hodně krátká cesta. Vlastně na to stačil jeden večer…

Jak to sdělit dcerám? Rozhodla jsem se jim splnit jejich vánoční dětské přání a zabalit jim oznámení o sourozenci do balíčku pod stromeček. Ježíšek jim konečně udělá radost. Do malé krabičky jsem vložila dva papíry na sebe a převázala je růžovo-modrou stužkou.

Rozbalily krabičku s očekáváním voucheru s nějakým prima zážitkem nebo výletem, které u nás v posledních letech naděloval Ježíšek nejraději. Když na ně vykoukl obrázek s miminkem a textem Chtěly byste raději sestřičku nebo bratříčka?, zůstaly jako opařené. 

Chvíli jsme měla i pocit, jako by jim dárek neudělal radost… Ten pocit jsem měla i déle, než chvíli.

Z rozpaků je dostal až druhý obrázek, kde našly odkaz na charitu, zprostředkující adopci dětí na dálku. 

Měla jsem dojem, jako by se dcerám viditelně ulevilo. Že bych svůj dárek špatně formulovala? 

Když se probraly z šoku, uvařily jsme si vánoční čaj, zapnuly počítač a společně nad ním strávily jeden z nejkrásnějších vánočních večerů. Vybíraly jsme si totiž dalšího člena naší rodiny. Bude to bráška nebo sestřička? Z Indie, Běloruska nebo Ugandy? 

Před půlnocí bylo rozhodnuto. Zvítězila sedmiletá Teddy z Ugandy, které pětistovka měsíčně pomůže k tomu, aby mohla nastoupit do školy. 

Od loňských Vánoc máme díky ní Ježíška několikrát do roka, když nám od ní přijde dopis. Sejdeme se všechny tři nad vánočním čajem, přečteme si, co je u ní nového a prohlédneme obrázky. Jsou to krásné chvíle. 

Když jsem nedávno vybírala schránku, našla jsem v ní dopis Ježíškovi.

Milý Ježíšku, nemohl by ses letos vykašlat na všechny dárky a přinést nám ještě brášku? Už si vyděláváme, takže ti na něj rády přidáme. Tvoje dvě sestry, co jsou už tři.

Podepsala jsem se k jejich jménům a nechala dopis přes noc za oknem. Hodila přemýšlení o dárcích za hlavu a začala se těšit na vánoční večer. 

P.S. Štědrý večer, kdy dcery rozbalily balíček, zaznamenal přítel na mobil. Video se stalo oblíbenou součástí našeho života a dodnes se jím baví naši přátelé a příbuzní. Teď můžete i vy.

Kdyby vás náš vánoční dárek inspiroval a chtěli byste také mít letos zaručeně veselé Vánoce, můžete dát svým dospělým dětem třeba také sourozence. Je to moc fajn pocit.

Autor: Monika Kleinova | neděle 9.12.2018 20:10 | karma článku: 32,86 | přečteno: 2997x
  • Další články autora

Monika Kleinova

Za týden pět kilo dole bez fitka a hladovění

Během této zimy jsem zkrásněla. Všechny vrásky jsou fuč. Nepotřebovala jsem botulin ani kyselinu hyaluronovou. Vyplnil je tuk, který se kromě obličeje obsadil i na místa v pase, na stehnech a zadních partiích. Prsa opět vynechal..

12.2.2022 v 21:56 | Karma: 43,39 | Přečteno: 8614x | Diskuse| Ona

Monika Kleinova

Sedm smrtelných hříchů dneška

Všichni jsme hříšníci. A někteří z nás i rádi... Taková čokoládová tabulka, dobře vychlazený půllitr s pěnou, tajný sex... Pokušení, která nás mohou naplnit špatným svědomím nebo pocitem rozkoše. A že jich kolem nás je.

3.12.2020 v 20:04 | Karma: 23,75 | Přečteno: 1231x | Diskuse| Společnost

Monika Kleinova

Můžu vám to pěkně zavařit

Jsem totiž svářečka. Nemyslím plechovou mašinu, co srší blesky a pojí dva kusy železa k sobě. Ale ženu, která tuto mašinu ovládá.

13.7.2020 v 8:20 | Karma: 26,70 | Přečteno: 1120x | Diskuse| Společnost

Monika Kleinova

Když se znovu narodíte

Ještě sjezd z koridoru, pravotočivá zatáčka a budu doma. Co? Přímo proti mně se najednou objevuje auto v protisměru. Řidič si očividně myslí, že je v jednosměrce. Jede šíleně rychle. Nádech. Reakce. Strhli jsme to oba do stran.

24.7.2019 v 9:31 | Karma: 31,80 | Přečteno: 1117x | Diskuse| Ona

Monika Kleinova

Andělé žijí mezi námi. Mám důkazy.

Podařilo se mi tajně zachytit okamžiky přítomnosti andělů v našich životech. Andělů, co nás provází a upozorňují na důležité okamžiky. Jak nejlépe to umí. Že občas nerozumíme jejich chování? Pomohu vám.

6.5.2019 v 10:12 | Karma: 23,97 | Přečteno: 1468x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Kleinova

Voda z ostřikovače může rozleptat lak na autě

Konečně povolily mrazy a mně po týdnu rozmrzla voda v ostřikovači. Poučena řízením za téměř neprůhledným sklem, jsem udělala rázné rozhodnutí. Je potřeba nalít do ostřikovačů nemrznoucí směs. Tuhle údržbu zvládnu přece sama.

2.12.2018 v 20:10 | Karma: 25,67 | Přečteno: 1171x | Diskuse| Ona

Monika Kleinova

Nejlepší hlášky z Harley kalendáře - 2. pololetí

Drsní harlejáci mají svůj drsnej kalendář. A také drsnej smysl pro humor, který se projevil v okamžiku, kdy jsem je požádala, aby k mým fotografiím přidali nějakou vtipnou hlášku. Harlejáckou. A najednou...

25.11.2018 v 20:05 | Karma: 24,90 | Přečteno: 689x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Kleinova

Nejlepší hlášky z Harley kalendáře - 1.pololetí

Drsní harlejáci mají svůj drsnej kalendář. A také drsnej smysl pro humor, který se projevil v okamžiku, kdy jsem je požádala, aby k mým fotografiím přidali nějakou vtipnou hlášku. Harlejáckou. A najednou...

23.11.2018 v 20:05 | Karma: 28,18 | Přečteno: 1173x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Kleinova

Osvědčené babské recepty na kašel zabraly

Kašlu na všechno. Na přítele, povinnosti i na práci. Už týden. A to mám za pět dní odlétat na dovolenou. Nezbývá, než na kašel přestat kašlat a vyzvat ho k souboji. Zbraní je dost, jen kterou a kdy použít?

18.11.2018 v 20:05 | Karma: 26,95 | Přečteno: 831x | Diskuse| Ona

Monika Kleinova

Superzdravé sušenky

Dcera se pro zdravou stravu rozhodla před dvěma lety, rozdala sousedům zbylý cukr, všechny druhy bílé mouky a několik sáčků koření s glutamátem s tím, že ona tyhle jedy už jíst nebude.

7.11.2018 v 21:22 | Karma: 35,02 | Přečteno: 1763x | Diskuse| Ona

Monika Kleinova

Jak získat imunitu na chřipku i bez očkování a zadarmo?

Dnes jsem na to přišla! Zrovna si aktivně buduji imunitu na čtyři chřipkové viry a nepotřebuji k tomu ani jediný injekční vpich.

21.10.2018 v 20:05 | Karma: 39,40 | Přečteno: 3725x | Diskuse| Ona

Monika Kleinova

Nebezpečí babího léta

Pánové, pozor! Babí léto je pro vás nejnebezpečnějším obdobím v roce. Všechny baby, ať je jim dvacet nebo osmdesát, disponují v těchto dnech neskutečnou energií. Je jich jako hub po dešti a vyskytují se téměř všude.

14.10.2018 v 20:05 | Karma: 29,88 | Přečteno: 985x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Kleinova

Rady ptáka harlejáka aneb Jak si vypěstovat Harleje.

Babí léto je ideální pro sazeničky motorek všeho druhu. Jestli máte nějakou pěknou babu, co je bude pečlivě zalévat, vyrostou vám na jaře malé skútříky a do léta máte harleje. Jak na to?

7.10.2018 v 20:05 | Karma: 24,19 | Přečteno: 840x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Kleinova

Kde rostou neslušné stromy

Znám zemi, kde na kopcích pěstují bambule na kulichy, duha nasává jak duha a stromy se tam opalují úplně nahé. Místo, kde jste současně v Thajsku, Normandii, Kambodži, na Islandu i Balatonu. A navíc je kousek od nás. Nevěříte?

30.9.2018 v 20:05 | Karma: 23,75 | Přečteno: 642x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Kleinova

Drsní chlapi harlejáři

Kérky, holé hlavy a vousy, co zakrývají téměř celý obličej. Nablýskaný kov, kůže a šílený rachot. Černá barva. Harlejáři, zvláštní letní druh Homo sapiens. Jde z nich strach...

23.9.2018 v 20:58 | Karma: 30,77 | Přečteno: 1134x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Kleinova

Kde si stromy neholí nohy

Objevila jsem kraj, kde se rodí ovečky z kamenů a stromy si neholí nohy. Je coby kamenem do Lago di Garda dohodil. Nevěříte? Přivezla jsem vám důkazy :)

30.9.2016 v 11:33 | Karma: 30,97 | Přečteno: 878x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Kleinova

Padesát letních odstínů

Přišel, schován ve stínu. Chvilku jsme spolu koketovali. Dotýkal se mě jako letní chládek, dokud ho nevyplašilo sluníčko. Potom zmizel do svých stínových skal...

7.8.2016 v 9:07 | Karma: 16,01 | Přečteno: 349x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Kleinova

Fejeton - Pražská naplavenina a krtkaři

Jsem naplavenina. Čerstvá pražanda s čtyřicítkou za krkem a vizí nového života v Praze. Jedna z žen z malých měst, přijíždějících do své matičky, aby si konečně splnila sen z dob svých malin nezralých. Že ze sv

28.10.2014 v 10:03 | Karma: 13,95 | Přečteno: 738x | Diskuse| Ostatní

Monika Kleinova

Cesta za otiskem Budhovy stopy na Adam´s Peaku

Jsou dvě hodiny ráno a budík nepřestává zvonit. V polospánku po něm sáhnu, ještě si chci dopřát tři minutky snění o tom, jaký bude dnešní den. Cesta nocí a vítání slunce na jedné z nejkrásnějších hor Srí Lanky, Adam ́s Pe

11.10.2014 v 22:09 | Karma: 16,00 | Přečteno: 456x | Diskuse| Fotoblogy

Monika Kleinova

Fotomatiné - Zlatovláska ze Srí Lanky

Za mnoha horami, lesy a moři je nádherný ostrov Srí Lanka. Uprostřed této pohádkové země, na hoře Sigiriyi, žije jedna opičí rodinka. Není to však obyčejná rodinka, je to rodinka maminky Zlatky. Maminky se zlatými vlasy

13.8.2014 v 9:30 | Karma: 16,88 | Přečteno: 571x | Diskuse| Fotoblogy
  • Počet článků 24
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3064x
Těší mě psaní, fotografie, knížky, cesty dlouhé i krátké, pozorování lidí a sbírání jejich příběhů...

 

Mé postřehy najdete na stránkách www.monikakleinova.cz

Ráda se s vámi poznám...

Seznam rubrik